إنســـانيــات .. نحـو عـلم اجـتماعى نـقدى
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

إنســـانيــات .. نحـو عـلم اجـتماعى نـقدى

خطوة على طريق الوعي
 
الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول

 

 The Routledge International Handbook of the Sociology of Education, 2010

اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
د. فرغلى هارون
المدير العـام

د. فرغلى هارون


ذكر عدد الرسائل : 3278
تاريخ التسجيل : 07/05/2008

The Routledge International Handbook of the Sociology of Education, 2010 Empty
مُساهمةموضوع: The Routledge International Handbook of the Sociology of Education, 2010   The Routledge International Handbook of the Sociology of Education, 2010 Empty3/5/2010, 11:59 am


The Routledge International Handbook of the Sociology of Education, 2010 00128f54_medium

The Routledge International Handbook of the Sociology of Education
By Michael W. Apple, Stephen J. Ball, & Luis Armando Gandin
Routledge, 2010
441 Pages
2 MB


This collection brings together many of the world’s leading sociologists of education to explore and address key issues and concerns within the discipline. The chapters draw upon theory and research to provide new accounts of contemporary educational processes, global trends, and changing and enduring forms of social conflict and social inequality.
The research, conducted by leading international scholars in the field, indicates that two complexly interrelated agendas are discernible in the heat and noise of educational change over the past 25 years. The first rests on a clear articulation by the state of its requirements of education. The second promotes at least the appearance of greater autonomy on the part of educational institutions in the delivery of those requirements. The Routledge International Handbook of the Sociology of Education examines the ways in which the sociology of education has responded to these two political agendas, addressing a range of issues which cover three key areas:
Perspectives and Theories
Social Processes and Practices
Inequalities and Resistances
The book strongly communicates the vibrancy and diversity of the sociology of education and the nature of ‘sociological work’ in this field. It will be a primary resource for teachers, as well as a title of major interest to practising sociologists of education.

About the Authors
Michael W. Apple is John Bascom Professor of Curriculum and Instruction and Educational Policy Studies at the University of Wisconsin-Madison, USA.
Stephen J. Ball is Karl Mannheim Professor of Sociology of Education at the Institute of Education, University of London, UK.
Luis Armando Gandin is Professor of Sociology of Education at the School of Education, Federal University of Rio Grande do Sul, Porto Alegre, Brazil.


أدع لنا بالخير وها هو الرابط
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

Or
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

Or
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

Or
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
https://social.alafdal.net
 
The Routledge International Handbook of the Sociology of Education, 2010
الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» كتاب :MEDICAL EDUCATION AND SOCIOLOGY
» Handbook of Public Sociology
» The ISA Handbook in Contemporary Sociology
» International Handbook of Criminology
» كتاب :HANDBOOK OF THE SOCIOLOGY OF GENDER

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
إنســـانيــات .. نحـو عـلم اجـتماعى نـقدى :: 
منتدى المكتبــات المتخـصـصـة
 :: 
مكتـبـة علم الاجتماع والانثروبولوجيا
 :: 
مكتـبـة علم الاجتماع والانثروبولوجيا أجنبى
-
انتقل الى: